İslam’ı ideolojikleştirmek ne kadar yanlışsa,SÖZÜ YANLIŞTIR.
İslam: Bir Din ve İdeolojidir
İdeoloji,İçinden nizamların fışkırdığı akli akidedir.
Peki Niye Şimdi Bu Soru?
İslam’ın bir din mi yoksa ideoloji mi olması bakımından bu sorununun çözümü, Hollanda’da hükümetin oluşturulması için şu ana kadar süregelen müzakerelerin yapıldığı mevcut durumla ilgili bir meseledir. Hepimiz biliyoruz ki şu anda bu sorunun cevabı, İslam ve Müslümanlarla ilgili olarak yürütülecek olan gelecekteki politikayı belirleyecektir.
Aslında bir din mi yoksa ideoloji mi olması bakımından İslam’la ilgili bu soru, akademik rengi olan bir meseledir. Bir kimse İslam’ı ister bir din isterse ideoloji olarak tarif etsin bu durum İslam’ın vakıasını değiştirmez. Politikacılar ise birer akademisyen olmadığına göre önemli olan bu soruna takılmamalarıdır. Bilakis önemli olan politika üretmeleridir. Politika üretmek ise akademik görüşten uzak durmak ve vakıaya olduğu gibi bakmak demektir.
İslam’ın vakıası ise dünya hayatının öncesi ve sonrası ile olan alakası demektir. Bu da cennet ve cehennem demek olduğu gibi insanın yaratıcısına nasıl ibadet etmesi gerektiği de demektir. Binaenaleyh İslam, kabul edilebilir herhangi bir tarife göre kuşkusuz kendisine din mefhumunun intibak ettiği bir dindir. Ancak İslam, ibadet mefhumunu genelleştirir. Dolayısıyla insanın hayattaki tüm işlerini vahiy yoluyla öğrendiğimiz şeri hükümlere göre düzenlemesini zorunlu kılar. Zira İslam, sadece insanın ruhi yönünün düzenlenmesi demek değildir. Bilakis aynı zamanda insanın yeryüzündeki hayatının, yani muamelatların, evlilik işlerinin, toplumsal ilişkilerin ve benzerlerinin düzenlenmesi de demektir. İnsanın işlerinin belirli bir görüşe göre belirli kaidelere uygun olarak düzenlenmesi ise kendisine “İdeoloji” kelimesinin ıtlak edildiği şeydir. Binaenaleyh İslam, kabul edilebilir herhangi bir tarife göre kuşkusuz kendisine ideoloji mefhumunun intibak ettiği bir ideolojidir.
Bundan dolayı İslam’ın bir din ve ideoloji olduğunu kabul etmek kaçınılmazdır.
Bunun kabul edilmesi halinde bu ülkedeki politikacıların sorması gereken sorular şunlardır:
Birincisi: En önemli olanı da budur: Mademki İslam, bu ülkede egemen olan laiklik görüşü ile çelişen bir görüş, yani akidevi-ideolojik bir alternatif ortaya koymaktadır o halde herkese düşen şu soruyu sormaktır: İnsanın sorunlarını çözmeye muktedir sahih görüş, İslam mı yoksa laiklik midir?
İkincisi: Bu ülkedeki insanların geneli laikliğe inanmasına rağmen bu ülkede yaşayan ve laikliğe inanmayan büyük oranda Müslüman bir kesim vardır. Bu büyük orandaki insanlar, ülkenin sistemini değiştirmek için çalışmamasına rağmen kimliğini ve akidesini korumayı istemektedirler. O halde varit olan soru şudur: Sistem, bu iki hususun arasını nasıl uzlaştıracaktır? Yani kendi toplumu içerisindeki bu farklı gurubun varlığını nasıl kabullenecektir?
Politikacıların üzerinde durması gereken sorular işte bunlardır. İslam’ın bir din mi yoksa ideoloji mi olduğu sorusuna gelince; politikacıların hikmetten ne kadar uzak olduğunu gösteren bir çarpıtmadır.
Bizler İslam’ı ideolojiler kapsamında tasnif etmek isteyen politikacıların var olduğunu biliyoruz. Çünkü onlar, “inanç özgürlüğünün” faaliyetlerini sınırlandırdığının farkındalar. Zira onlar, “İslam sadece bir ideolojidir” dedikleri zaman dinin hükümlerini değiştirebilecekleri gibi İslam’ın ülkenin laiklik görüşünü tehdit ettiğini de iddia edebileceklerdir. Hakeza ülkenin liberal laiklik ideolojisini koruma noktasından hareketle toplumu tehdit eden bir ideoloji olarak İslam’a karşı çıkmak kaçınılmazı olacaktır.
İslam’ın bir din olarak tanımlanmasında bir sakınca görmeyen ikinci guruba gelince; aslında birinci guruptan farklı değildir. Zira o da böylece Nasranilik diyanetine tabi olarak İslam dininin bir bütün olarak dinleri kuşatan laiklik manzumesi kapsamında uyarlanması anlamında entegrasyona çağrıda bulunmak için eline bir fırsat geçirmektedir. Böylece onlar nezdinde İslam, sırf birer ibadet ve manevi ayin olarak kalmaktadır.
Aslında İslam’ın din veya ideoloji kapsamında tasnif edilmesi ile ilgili bu tartışmayı takip eden akıl sahibi herkes Hollanda’nın içerisine sürüklendiği ve Orta Çağlardaki karanlığa çok benzeyen karanlık geleceği açıkça görebilir. Zira bugünkü yöneticiler, kendi akidelerinden ve görüş açılarından farklı olan akidelere ve bakış açılarına tolerans göstermemektedirler. Bundan dolayı kendilerinden farklı olan kimseleri bitirmek için çalışmaktadırlar. Avrupa, karanlık çağlardan çıkmak için mücadele vermişken bugünkü politikacılar ise onu tekrar bu karanlık çağa geri götürmektedirler. Dolayısıyla aslında bugünkü politikacılar, Orta Çağlardaki tiranların varislerinden öte bir şey değildirler.
İslam: Bir Din ve İdeolojidirİdeoloji,İçinden nizamların fışkırdığı akli akidedir.
Peki Niye Şimdi Bu Soru?
İslam’ın bir din mi yoksa ideoloji mi olması bakımından bu sorununun çözümü, Hollanda’da hükümetin oluşturulması için şu ana kadar süregelen müzakerelerin yapıldığı mevcut durumla ilgili bir meseledir. Hepimiz biliyoruz ki şu anda bu sorunun cevabı, İslam ve Müslümanlarla ilgili olarak yürütülecek olan gelecekteki politikayı belirleyecektir.
Aslında bir din mi yoksa ideoloji mi olması bakımından İslam’la ilgili bu soru, akademik rengi olan bir meseledir. Bir kimse İslam’ı ister bir din isterse ideoloji olarak tarif etsin bu durum İslam’ın vakıasını değiştirmez. Politikacılar ise birer akademisyen olmadığına göre önemli olan bu soruna takılmamalarıdır. Bilakis önemli olan politika üretmeleridir. Politika üretmek ise akademik görüşten uzak durmak ve vakıaya olduğu gibi bakmak demektir.
İslam’ın vakıası ise dünya hayatının öncesi ve sonrası ile olan alakası demektir. Bu da cennet ve cehennem demek olduğu gibi insanın yaratıcısına nasıl ibadet etmesi gerektiği de demektir. Binaenaleyh İslam, kabul edilebilir herhangi bir tarife göre kuşkusuz kendisine din mefhumunun intibak ettiği bir dindir. Ancak İslam, ibadet mefhumunu genelleştirir. Dolayısıyla insanın hayattaki tüm işlerini vahiy yoluyla öğrendiğimiz şeri hükümlere göre düzenlemesini zorunlu kılar. Zira İslam, sadece insanın ruhi yönünün düzenlenmesi demek değildir. Bilakis aynı zamanda insanın yeryüzündeki hayatının, yani muamelatların, evlilik işlerinin, toplumsal ilişkilerin ve benzerlerinin düzenlenmesi de demektir. İnsanın işlerinin belirli bir görüşe göre belirli kaidelere uygun olarak düzenlenmesi ise kendisine “İdeoloji” kelimesinin ıtlak edildiği şeydir. Binaenaleyh İslam, kabul edilebilir herhangi bir tarife göre kuşkusuz kendisine ideoloji mefhumunun intibak ettiği bir ideolojidir.
Bundan dolayı İslam’ın bir din ve ideoloji olduğunu kabul etmek kaçınılmazdır.
Bunun kabul edilmesi halinde bu ülkedeki politikacıların sorması gereken sorular şunlardır:
Birincisi: En önemli olanı da budur: Mademki İslam, bu ülkede egemen olan laiklik görüşü ile çelişen bir görüş, yani akidevi-ideolojik bir alternatif ortaya koymaktadır o halde herkese düşen şu soruyu sormaktır: İnsanın sorunlarını çözmeye muktedir sahih görüş, İslam mı yoksa laiklik midir?
İkincisi: Bu ülkedeki insanların geneli laikliğe inanmasına rağmen bu ülkede yaşayan ve laikliğe inanmayan büyük oranda Müslüman bir kesim vardır. Bu büyük orandaki insanlar, ülkenin sistemini değiştirmek için çalışmamasına rağmen kimliğini ve akidesini korumayı istemektedirler. O halde varit olan soru şudur: Sistem, bu iki hususun arasını nasıl uzlaştıracaktır? Yani kendi toplumu içerisindeki bu farklı gurubun varlığını nasıl kabullenecektir?
Politikacıların üzerinde durması gereken sorular işte bunlardır. İslam’ın bir din mi yoksa ideoloji mi olduğu sorusuna gelince; politikacıların hikmetten ne kadar uzak olduğunu gösteren bir çarpıtmadır.
Bizler İslam’ı ideolojiler kapsamında tasnif etmek isteyen politikacıların var olduğunu biliyoruz. Çünkü onlar, “inanç özgürlüğünün” faaliyetlerini sınırlandırdığının farkındalar. Zira onlar, “İslam sadece bir ideolojidir” dedikleri zaman dinin hükümlerini değiştirebilecekleri gibi İslam’ın ülkenin laiklik görüşünü tehdit ettiğini de iddia edebileceklerdir. Hakeza ülkenin liberal laiklik ideolojisini koruma noktasından hareketle toplumu tehdit eden bir ideoloji olarak İslam’a karşı çıkmak kaçınılmazı olacaktır.
İslam’ın bir din olarak tanımlanmasında bir sakınca görmeyen ikinci guruba gelince; aslında birinci guruptan farklı değildir. Zira o da böylece Nasranilik diyanetine tabi olarak İslam dininin bir bütün olarak dinleri kuşatan laiklik manzumesi kapsamında uyarlanması anlamında entegrasyona çağrıda bulunmak için eline bir fırsat geçirmektedir. Böylece onlar nezdinde İslam, sırf birer ibadet ve manevi ayin olarak kalmaktadır.
Aslında İslam’ın din veya ideoloji kapsamında tasnif edilmesi ile ilgili bu tartışmayı takip eden akıl sahibi herkes Hollanda’nın içerisine sürüklendiği ve Orta Çağlardaki karanlığa çok benzeyen karanlık geleceği açıkça görebilir. Zira bugünkü yöneticiler, kendi akidelerinden ve görüş açılarından farklı olan akidelere ve bakış açılarına tolerans göstermemektedirler. Bundan dolayı kendilerinden farklı olan kimseleri bitirmek için çalışmaktadırlar. Avrupa, karanlık çağlardan çıkmak için mücadele vermişken bugünkü politikacılar ise onu tekrar bu karanlık çağa geri götürmektedirler. Dolayısıyla aslında bugünkü politikacılar, Orta Çağlardaki tiranların varislerinden öte bir şey değildirler.
Dindarlar için “devletin doğruları” önce geliyor
İslami meşruiyeti bir olgu haline getirebilmek için, baştan beri sözünü ettiğimiz ideolojik sınırlardan bütünüyle bağımsız bir düşünce/kültür/felsefe/siyaset hayatının oluşturulması, hayati önemi olan bir konu ve yükümlülüktür.
YanıtlaSilhttp://www.iktibasdergisi.com/kendi-dusuncekerimizle-dusunmek/
***
İslam: Bir Din ve İdeolojidir
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/islam-bir-din-ve-ideolojidir.html
İLİM VE TEKNOLOJİYİ KURAN'LA,KULLANMA KILAVUZU İLE BİRLEŞTİRİP BU İNSANLIĞA SERVİS ETMEZSENİZ...
YanıtlaSil“Eğer topyekün seferber olmazsanız, Allah sizi acı bir azaba uğratır ve sizin yerinize başka bir topluluk getirir de siz savaşa çıkmamakla Onun dinine zerrece zarar veremezsiniz. Çünkü Allah her şeye kadirdir.” (Tevbe, 9/39)
“O dilerse sizi ortadan kaldırır ve yerinize başka mahlûklar yaratır. Bunu yapmak Allah'a zor değildir.” (Fatır, 35/16-17)
“Aranızda ölümü biz takdir ettik. Sizi yok edip yerinize benzerlerinizi getirmeyi ve sizi bilemeyeceğiniz bir biçimde ve vasıfta yaratmayı dilersek, bize mani olacak hiçbir güç yoktur.” (Vakıa, 56/60-61)
“Hayır, Allah'ın nizamı onların sandığı gibi değildir! Doğuların ve batıların Rabbine yemin ederim ki, biz onların yerine kendilerinden daha hayırlı insanlar getirmeye kadiriz. Bizim elimizden kurtulan, gücümüzün yetmediği hiçbir şey yoktur.” (Mearic, 70/40-41)
“Onları yaratan ve organlarını birbirine bağlayan ve onlara bu sağlam bünyeyi veren biziz. Dilediğimiz vakit elbette onların yerine başkalarını getirebiliriz.” (İnsan, 76/28)
“Allah, içinizden iman edip makbul ve güzel işler işleyenlere kesin olarak vaad buyurur ki: Daha önce müminleri dünyada hakim kıldığı gibi kendilerini de hakim kılacak, kendileri için beğenip seçtiği İslâm dinini tatbik etme gücü verecek ve yaşadıkları korkulu dönemin arkasından, kendilerini tam bir güvene erdirecektir. Çünkü onlar, yalnız bana ibadet edip hiçbir şeyi bana şerik yapmazlar. Artık bundan sonra kim küfrana saparsa, işte onlar yoldan çıkıp Allah'a karşı gelmiş olurlar.” (Nur, 24/55)
“Eğer haktan yüz çevirirseniz, ben müsterihim, zira size ulaştırmakla görevli olduğum buyrukları size tebliğ ettim. Rabbim dilerse, sizi gönderip yerinize başka bir topluluk getirir. Ama siz O'na hiçbir şekilde zarar veremezsiniz. Muhakkak ki Rabbim her şeyi denetlemektedir.” (Hud, 11/57)
Bu ortamdan kurtulmak istikamete kilitlenmek için Kuran ayetlerini ilim ve teknoloji ışığında servis etmek gerekir.
Hizb-u-Tahrir deki fikirler incelendiğinde görülecektir ki insanlığın kurtuluşu burada mevcuttur.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=265716833879725&id=100013242319421
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=251733788611363&id=100013242319421
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=252100325241376&id=100013242319421
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=234354723682603&id=100013242319421
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=231031697348239&id=100013242319421
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=220325161752226&id=100013242319421&hc_location=ufi
OKUMAYI BIRAKTIĞIN GÜN SONBAHARINDIR.
YanıtlaSilhttps://plus.google.com/u/0/photos/photo/108881505553286471611/6420400473076646450?icm=false
Bütün sorunların ana kaynağı bizim öğrenmiş olduğumuz ve/veya bize öğretilen YANLIŞ ve/veya EKSİK olan BİLGİLER ile ilgilidir!
YanıtlaSilhttps://obg-necdetkaynak.blogspot.com/2014/02/kader-bilinci-cehalet-daima-kaza-bela.html?showComment=1497341338302
***
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/insanin-esya-olusunun-delili.html
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/islam-bir-din-ve-ideolojidir.html
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/element-nedir-elementin-ozellikleri.html
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/icerdikleri-saylar-herhangi-bir-sey.html
ÇÖZÜM.
İNSANDAKİ HALLER..(EŞYADAKİ ÖZELLİKLER.) DEN BAZILARI.
http://huseyinsas.blogspot.nl/2016/08/insandaki-halleresyadaki-ozellikler-den_16.html?spref=bl
2017***İNSANLIK AKİDESİNİN ÖLÇÜMÜ***
SINIRLI OLAN SINIRSIZI KAPSAMAZ.KAİDE.ÖLÇÜ
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=287802078337867&id=100013242319421
http://namenstraat8bredahollanda.blogspot.nl/2014/10/muslumanlarin-ve-kafirlerin-allah.html
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=296525450798863&id=100013242319421&pnref=story
***
Düşünmek farzdır.28**31 arası .inek .cennet .burun.dil.
http://www.dailymotion.com/video/x5c30sp_hayvanlar-dusunmez-dusunmek-farzdir_animals
http://namenstr8bredahollanda.blogspot.nl/2017/01/cennet-garanti-belgesi.html
***
Tefekkürün meyvesine gelince, ilimler, haller ve amellerdir. Fakat özel meyvesi ilimdir. Evet! İlim kalpte hâsıl olunca, kalbin durumu değişir. Kalbin durumu değişince azaların amelleri de değişir. Bu bakımdan amel, hâle tâbidir. Hâl de ilme, ilim de tefekküre tâbidir. Öyleyse tefekkür, hem başlangıç hem de bütün hayırların anahtarıdır.
İşte tefekkürün faziletinden sonra beliren budur. Anlaşıldı ki tefekkür, hem zikirden, hem de tezkîrden daha üstündür. Çünkü tefekkür hem zikirdir, hem de fazlalık! Üstelik kalbin zikri, azaların amelinden daha hayırlıdır. Amelin içinde zikir bulunduğu için amel daha şereflidir. Madem ki durum budur, tefekkür bütün amellerden daha üstündür ve şöyle denilmiştir: ‘Bir saat tefekkür bir senelik ibadetten daha hayırlıdır’.
***
AKIL
1- Madde veya vakıa
2- Sağlıklı beyin
3- His
4- Ön bilgiler
Buna göre akıl, düşünce veya idrak; vakıayı hissetme olgusunun duyu organları vasıtasıyla beyne taşınması ve beynin bu vakıayı ön bilgilerle yorumlamasıdır.
http://islamdevleti.info/kitaplar/Tefekkur/index.htm
https://akilvefikir.org/2017/04/06/tefekkur-butun-amellerden-daha-ustundur/
http://meerstr11.blogspot.nl/2017/01/rasidi-hilafet-istiyorum-kaideler-ve.html
Sisteme daha fazla inanılıp bağlanılırsa sistemden kaynaklanan sorunlar çözülecekmiş. Meselâ demokrasiden kaynaklanan sorunların “daha fazla demokrasi” ile giderilebileceğini zanneden iğdiş edilmiş beyinlere sâhip insanların olduğu bir dünyâda yaşıyoruz.
YanıtlaSil***
https://vimeo.com/196939999
***
“De ki: ‘Davranış (ameller) bakımından en çok hüsrâna uğrayacak olanları size haber vereyim mi?. “Onların, dünyâ-hayâtındaki bütün çabaları boşa gitmişken, kendilerini gerçekte güzel iş yapmakta sanıyorlar” (Kehf 103-104).
***
https://www.youtube.com/watch?v=c9TVMXIz-Qw
https://www.youtube.com/watch?v=SYrWmtiUnco
***
Çünkü tüm ideolojiler zâten şeytan/tâğut-merkezli ideolojiler olduğundan, sistem-içi ideolojilerdir.
***
İslam: Bir Din ve İdeolojidir
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/islam-bir-din-ve-ideolojidir.html
***
“Kim Rahmânın zikrini (sistemini) görmezlikten gelirse, biz bir şeytana onun ‘üzerini kabukla bağlattırırız’; artık bu, onun bir yakın dostudur. Gerçekten bunlar (bu şeytanlar), onları yoldan alıkoyarlar; onlar ise, kendilerinin gerçekten hidâyette olduklarını sanırlar” (Zuhrûf 36-37).
***
http://huseyinsas.blogspot.nl/2016/05/seytanin-gizlendigi-kose-basi.html
***
Silhttp://www.kuranyolu.net/index.php/makaleler/makaleler/118-dogru-yolda-gittigini-sanmak
Türkiye Cumhuriyeti gibi alenen kendilerini İslâm’dan koparmamış, bunu açıklıkla ifade etmemişlerse de gerek kendi halkının gerek dünyanın gözüne baka baka bir yalanın üzerine oturan bu devletcikler, sultancıklar ve kralcıklar utanmadan şeriat devleti olduklarını söyleyebilmişlerdir.
YanıtlaSilhttps://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=280512162424791&id=100013980277628
**
Biz Müslümanlar şayet gerçekten İslâmcı isek önce onun ne olduğunu gereğine uygun olarak bilmek zorundayız. Sonra da hayatımıza geçirmek zorundayız tabii.. İslâm’ı İslâm olmayanla karıştırmamak zorundayız. Zira ağzımızdan kendi irademizle çıkan sözümüz bunu gerektirmektedir. Kendimizle çelişkiye düşmemek zorundayız. Çelişkiye düşmemenin yolu ise olmamız gerekeni iyi bilmekten geçer.
**
Allah Subhenehû veTeala’nın varlığını idrak eden akıldır ve iman da akıl yoluyla olur. Onun için İslâm, iman konusunda aklı kullanmayı farz kıldı ve onu Allah Sübhanehu ve Teâla’nın varlığına imanda hakem kıldı. Bu nedenle AllahSubhenehû ve Teala’nın varlığına delil, akli delildir.
http://islamdevleti.info/kitaplar/Islam_Sahsiyeti_Cilt_1/05.htm
http://huseyinsas.blogspot.nl/2016/05/akil-bu-gibi-genel-tanimlar-kisinin.html
https://www.facebook.com/100013242319421/videos/vb.100013242319421/324256621359079/?type=2&theater
**
İçinde yaşadığımız rejim ve onun kavramları bizi yamultmamalı. Bize etki etmemeli. Biz ona etki etmeli ve İslâmlaştırmalıyız ya da İslâmlaşma sürecine sokmalıyız.
**
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=174023339715742&id=100013242319421
**
Her devletin bir düzeni vardır ideolojisi ne olursa olsun.
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/islam-bir-din-ve-ideolojidir.html
http://www.iktibasdergisi.com/ideolojik-kirlilik-2/
Akide,İtikat*ideoloji*Sabit Rıfat paşa.14*39*1820
YanıtlaSilhttp://www.izle7.com/ulketv/izle-20295-konusacaklarimiz-var-29-haziran-2017.html
KİŞİNİN TAKİP ETMESİ GEREKEN HEDEF...
Gerçek/büyük/derin sorunları farkedemeyen toplumlar bilinç/idrak/nitelik katliamına maruz kaldıkları için, küçük
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=232963227155086&set=a.136583216793088.1073741827.100013242319421&type=3&theater
İdeolojinin istilahi/kavramsal anlamı, kendisinden nizamların çıktığı aklî akidedir.
YanıtlaSilhttp://namenstraat8bredahollanda.blogspot.nl/2013/12/akide-ideoloji-ve-kitlelesme-baglaminda.html?spref=fb
İslam âleminin görmek, anlamak ve itiraf etmek istemediği husus budur!
YanıtlaSil***
Renk körlerinin görme yeteneklerindeki bozukluğun farkında olmaması gibi insanların hiç farkında olmadıkları fikir körlüğü de vardır. Entelektüel körlük de diyebileceğimiz bu hastalığa yakalanan bir insanın olup biten olayları hakkıyla kavraması mümkün değildir. Fikir körlüğü hastalığını bir anda göremeyiz. Çünkü bizim görme kudretimizin kapsamına giren bir husus değildir bu. Aynen görme yeteneğimizin karanlıkta işe yaramaması ya da morötesi ışıkları göremeyişimiz gibi. Fikir körlüğü de aynen bu şekilde normal şartlardaki görüş alanımızın dışında kaldığı için ilk bakışta bu bozukluğu fark edemeyiz.
Müslümanın düşünce dünyasında derin kökler salmış olan ‘kalp körlüğünün kâfirlere has olduğu’ anlayışı, bu hastalığa kendisinin de müptela olduğunu öğrenmesi durumunda onu şoka uğratacaktır. Çünkü o, İslam’a müntesip olmanın tek başına Müslümana dokunulmazlık kazandıracağını zannetmektedir. Oysa bu saflığın bizzat kendisi de kalp körlüğünün göstergelerindendir.
***
Bugün bazı videoları izlediğimizde, renk körlüğünü telafi eden gözlük taktıklarında renk körlerinin nasıl dehşete kapıldıklarını görebiliyoruz. Keşke biz de fikir körlüğüne yakalanmış Müslümanların kalp gözlerini açacak böyle bir imkân elde edebilsek. Böylece kalp körlüğünün zihinlerinde yol açtığı fikir karmaşasını kendilerine göstererek bu Müslümanlara şok tedavisi uygulayabilsek…
***
İŞTE BUYURUN O GÖZLÜK O BAKIŞ AÇISI.
Kavramına sahip olunmayan şey görülemez. Nasıl ki teleskop olmadan uzak cisimler, mikroskop olmadan küçük cisimler çıplak göz tarafından görülemez ise, aklın gözü olan, ona teleskop ve mikroskop hizmeti veren kavramlar olmadan da akıl göremez; öte bir deyişle, akıl yalnızca kavramına sahip olduğu şeyi görebilir.
***
Asıl olan. vakıanın eşyadaki özellikleri ile olan ilişkileridir.
http://namenstraat8bredahollanda.blogspot.nl/2016/01/asl-nedir1-kok-esas-temel-kaide-asl.html?spref=fb
İNSANIN EŞYA OLUŞUNUN DELİLİ.
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/insanin-esya-olusunun-delili.html
İslam: Bir Din ve İdeolojidir
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/islam-bir-din-ve-ideolojidir.html
Bedenimizi oluşturan elementlerden bazıları (Oligo elementler)
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/element-nedir-elementin-ozellikleri.html
İçerdikleri sayılar herhangi bir şey olabilir.
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/icerdikleri-saylar-herhangi-bir-sey.html
Kişi hüküm verirken verdiği konu hakkında bilgisi noksan olursa hükümde yanlış olur.Senaristlere
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/kisi-hukum-verirken-verdigi-konu.html
Dolayısıyla “Tanrı var mıdır?” sorusuna bilimin verebileceği olumlu veya olumsuz bir cevap hiç bir zaman olmayacaktır.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100013242319421&sk=timeline&query=teleskop%20ve%20mikroskop
Kalp körlüğü ve renk körlüğü
http://dirilispostasi.com/a-7388-kalp-korlugu-ve-renk-korlugu.html
Kavramı, doğasına uygun açıklayabilecek bir yetenek, perspektif ve usul yoktur.
YanıtlaSil***
Asıl olan. vakıanın eşyadaki özellikleri ile olan ilişkileridir.
***
Varlıkta ve yaşamda, görevi ve yeri olan bir unsurun; varlıkla ve yaşamla ilişkisini ve fonksiyonlarını, net ve açık bilmeden; sağlıklı bir ilişki nasıl kurulabilir? Fonksiyonlarının yerine getirilmesi nasıl sağlanabilir?
***
İnsan davranış mekanizmasının ana girdisi, temel hammaddesi “bilgidir.”
****
İNSANIN EŞYA OLUŞUNUN DELİLİ.
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/insanin-esya-olusunun-delili.html
İslam: Bir Din ve İdeolojidir
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/islam-bir-din-ve-ideolojidir.html
Bedenimizi oluşturan elementlerden bazıları (Oligo elementler)
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/element-nedir-elementin-ozellikleri.html
İçerdikleri sayılar herhangi bir şey olabilir.
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/icerdikleri-saylar-herhangi-bir-sey.html
http://insaenstitusu.com/dinin-dogasi-2-din-nedir
Kavramına sahip olunmayan şey görülemez. Nasıl ki teleskop olmadan uzak cisimler, mikroskop olmadan küçük cisimler çıplak göz tarafından görülemez ise, aklın gözü olan, ona teleskop ve mikroskop hizmeti veren kavramlar olmadan da akıl göremez; öte bir deyişle, akıl yalnızca kavramına sahip olduğu şeyi görebilir.
YanıtlaSilİnsan yalnızca kavramına sahip olduğu şeyi görebilir.
"Kavramına sahip olmadığınız bir şeyin hakikatini inşa edemezsiniz."
Asıl olan. vakıanın eşyadaki özellikleri ile olan ilişkileridir.
Silhttp://namenstraat8bredahollanda.blogspot.nl/2016/01/asl-nedir1-kok-esas-temel-kaide-asl.html?
Gerçek ontoloji üzerinden geliştirilen epistemolojik çerçeveden elde edilen bilgiler, yaratıcının; insana, yaşama, varlığa, olgulara, oluşlara, davranışlara ve ilişkilere dair belirlediği bilgilerdir.
YanıtlaSilBu bilgiler çerçevesinde geliştirilen davranış ve ilişkilerin sonucunda ortaya çıkan durumlar; çatışma, hukuksuzluk, tüketim vb. oluşturmazlar. İhtilafa, fitneye, kaosa yol açmazlar. Çelişki ve dengesizlik meydana getirmezler.
Uyum, işbirliği, denge, adalet, tatmin ve üretim üzerine bir hayatın inşasına imkân sağlarlar.
***
Kuran ayetlerini ilim ve teknoloji ışığında servis etmek gerekir.
http://namenstr8bredahollanda.blogspot.nl/2017/03/bu-gun-2017-bilim-ve-teknolojinin-acga.html
***
İdeoloji ise; din yerine ikame edilen bir bilgi kümesidir.
İslam: Bir Din ve İdeolojidir
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/islam-bir-din-ve-ideolojidir.html
http://insaenstitusu.com/dokuz-yaklasim-derinligi-3
Zira ideolojik inanç, aklı devre dışı bırakır. Bu yüzden de kör ideolojiyle hareket edenler, saplantılı dini inanca sahip olanlar, daha kolay savaş çıkartırlar. (ÖN BİLGİ YANLIŞ OLURSA HÜKÜMDE YANLIŞ OLUR.)
YanıtlaSilAKIL, 1- Madde veya vakıa 2- Sağlıklı beyin 3- His 4- Ön bilgiler
http://meerstr11.blogspot.nl/2017/01/akil-bu-gibi-genel-tanimlar-kisinin.html
İslam: Bir Din ve İdeolojidir
http://namenstr8bredaholland.blogspot.nl/2017/01/islam-bir-din-ve-ideolojidir.html
Hizb-u-Tahrir deki fikirler incelendiğinde görülecektir ki insanlığın kurtuluşu burada mevcuttur.
http://namenstr8bredahollanda.blogspot.nl/2017/03/hizb-ut-tahrir-olarak-rasidi-hilafet.html
http://www.iktibascizgisi.com/savas-cikartacak-kavramla-tanisin-teopolitik/
Nitekim fikrî bir kaidenin/Akidenin ideoloji olabilmesi için, “Dünya hayatının öncesi ile Dünya hayatının sonrasının birbiri ile olan alâkası hakkında bütüncül bir fikir” beyan etmesi gerekir.
YanıtlaSilhttps://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=448680622250011&id=100013242319421
https://plus.google.com/109838719669290377148/posts/DRXqrAPaT2V
https://plus.google.com/109838719669290377148/posts/Zs9aqXn71CJ
YanıtlaSilMükemmel bir Arapça bilgisi gerektiren içtihat ümmetin ilerlemesi için gereklidir:
YanıtlaSilhttps://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=645519082566163&id=100013242319421
NİZAM'ı akidesinden fışkıran akli akideye “İDEOLOJİ” denir. →
YanıtlaSilMükemmel bir Arapça bilgisi gerektiren içtihat ümmetin ilerlemesi için gereklidir:
Öncülerin;Mefhumları, Kavramları değişsin ki toplum değişsin.
Kuran'ın (İnsanlığın kullanma kılavuzu) 2019 güncellenmiş hali...İnsanlığın ebedi kurtuluş reçetesi.
Bu, bir dönemin sonu olacak. Ve aynı zamanda yeni bir dönemin de başlangıcı…
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=710286269422777&id=100013242319421
“Allah peygamberlik müessesesi ümmete yüklenmiştir. Ümmet insanlığa Marufu emredecek, neyhe de mani olacak. Müslüman evinde rahat rahat yatamaz. Böyle bir hakkı yok”
YanıtlaSilSiz in problemin çözümü bende benim problemin çözümü de siz de
Düşünebiliyormusun.Ebedi hayatta mevki, makam,kaliteli yaşam elde edebilmek için hayırda yarışacak bu insanlık.
‘Zaman Değişmeli’.zaman bu katta oldukça farklı akıyor...“İleri gidebilmemiz için önce geri gitmemiz gerek.”.insanoğlunun yaşadığı hayatı bir başka bakış açısı ile gözler önüne sermişti. .
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=724730787978325&id=100013242319421
Aydın sorumluluğu, ideolojinin kültürel bağlantılarını kurmaktır.
YanıtlaSilhttps://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=764958910622179&id=100013242319421
İslami ideoloji neydi, ne oldu?
YanıtlaSilBen, bildiklerimizle değil de bilmediklerimizle biraz kendimizi anlamaya çalışalım diye düşünüyorum.
İSLAM AKIL VE MANTIK DİNİ MİDİR
Menfaatçilik***Yeni ideoloji***Tüm insanlık için.
İslamiyet insanlığa iyi anlatılsa...
https://t.co/EcPBzZlcft
https://twitter.com/huseyinsasmaz/status/1332331904587198464?s=19
Devletin fethi 1
YanıtlaSilOsmanlı Devletini bir fetret devri bekliyor.Rabbim sonumuzu hayır etsin.Der Ali Muhsin Bey ve Hünkar evet haklısın bu koca devleti bir fetret devri bekliyor.İçim kan ağlıyor ama nafile artık elimden bir şey gelmiyor
Laiklik bir kere yeni anayasada olmamalıdır.
Kavramların manasını çoğu alim veya alimelerin yanlış bildiği ortaya çıkıyor.
NİZAM'ı akidesinden fışkıran akli akideye “İDEOLOJİ” denir.
Müslüman dünyası, yeni bir dönemin eşiğinde bulunuyor. Pek çoğumuz belki gelişmelerin seyrini algılamakta bile zorlanıyoruz ama geleceğin dünyasını inşa etme noktasında tek alternatif olarak İslam’ın kaldığı bugün artık rahatlıkla söyleyebiliriz.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1130788160705917&id=100013242319421
FETRET DEVRİ...KAOS...ANLATAMIYORUZ...BAKIŞ AÇIMIZ YANLIŞ. 2018. DOĞRUSU AŞAĞIDA. https://t.co/2EyFruBBvq
YanıtlaSilMenfaatçilik***Yeni ideoloji***Tüm insanlık için.
https://t.co/FevRM6ZjDO
Zamanları kim inşa ederse gelecek de onun olacaktır
https://t.co/nNoBe49Zd6
https://t.co/TDGP6lqbxo
MÜSLÜMANLAR NEDEN ALAKASIZ İŞLERLE UĞRAŞIR?
Uçmayı Öğretemediğinize Düşmesini Öğretin
ALLAH’IN SÜNNETİNDE (Sünnetullah) ASLA BİR DEĞİŞİKLİK BULAMAZSINIZ.
Allah’ın indirdiğine uyun” dendiği vakit, Aksine biz, atalarımızı neyin üzerinde bulduysak ona uyarız
https://facebook.com/permalink.php?story_fbid=1326072791177452&id=100013242319421
Kişi hüküm verirken verdiği konu hakkında bilgisi noksan eksik olursa hükümde yanlış olur.
YanıtlaSilhttps://t.co/OxrGt9SK10
ideolojileştirilmemiş tek inanç “İslam” olduğundan, “ideal devlet” tipi olarak “İslam Devleti”ni esas almak ve buna ilişkin ne gerekiyorsa yapmak lazımdır.
YanıtlaSilhttp://medyatizma.com/869/bir_baska_acidan_devlet_teorisi.html
Öncülerin;Mefhumları, Kavramları değişsin ki toplum değişsin.
https://facebook.com/permalink.php?story_fbid=569282583523147&id=100013242319421